Friday, August 31, 2012

Cara mudah Matematik ( operasi tolak )

Assalamualaikum..

sihat ke semua pembaca ?

tips untuk hari ini ialah, bagaimana menyelesaikan operasi tolak dengan teknik yang mudah.. 
Mudah sangat~~ (sambil buat mata naik atas .. :p )

ok.. cara dia senang, kalau sebelum ini kita pinjam sebelah kalau tak cukup nak tolak, kemudian kitatambah kan 10 
kepada nilai yang tak cukup tu kan ??

maka kali ni tak.. anda cuma perlu tengok gambar..dan kalau tak faham boleh tanya..hehe

1) soalan  : 23-18 = ??

jwpn : sila ikut jalan kira yang telah di nomborkan di gambar tu.. =)



~~Tak Faham ??? xpe, tgk contoh yang lain.. 



p/s : 

1) dalam math, xboleh hurai panjang2.. nnt bosan..
2) aku dapat teknik ni setelah berjalan2 ke kedai buku dan kebetulan anak buah dipanggil utk
mendemokan kiraan math oleh ezy math untuk (operasi tolak).. 

Selamat beramal =)

3 comments:

  1. haha...interesting method...leh la jd prof

    ReplyDelete
  2. Salam. Saya dah faham tapi boleh tak En. Khairul berikan contoh teknik kekisi dan cerakin. Poning palo den nak wat assignment ni.Terima kasih

    ReplyDelete
  3. Salam. Saya dah faham tapi boleh tak En. Khairul berikan contoh teknik kekisi dan cerakin. Poning palo den nak wat assignment ni.Terima kasih

    ReplyDelete