Sunday, September 9, 2012

Aku ada 1 soalan .


Assalamualaikum..

apa khabar semua ?

em.. kali ini aku ada satu soalan.. satu je jangan risau..tapi sebelum tu, kene baca dulu jalan cerita ini..


Pada suatu hari, petang dalam pukul 3, aku terlihat 3 orang budak yang salah seorang daripadanya telah kehilangan selipar kerana tersangkut di atas bumbung.. selipar tu agak jauh dan memang sukar untuk di ambil...

mereka cuba nak panjat, tapi memang semestinya tak sampai, lalu aku pun bertanya :

" nak amik apa situ ? "

"nak amik selipar, selipar dia tersangkut atas bumbung.." 
jawab salah sorang daripadanya, umur yang menjawab itu lingkungan 6 tahun..

" mana seliparnya ? aku xnampak pun "

" ada atas tu, ko amik la panjat,.. cuba ko panjat atas pokok tu tengok.." jwb budak tadi dengan kuat suara dia..

"jauh la, kat tengah tu " jwb aku tenang..

" memang la, ko panjat la atas tu, lepas tu ko panjat la atas bumbung tu.." jwb budak td dengan menengking2..



dalam hati aku, aik budak ni.. kurang ajar dah ni..

" banyak cantik ko, dah2 .. ko pergi simpan tangga aku tu balik.. beli baru.. " bebel aku plak.. 

dan akhirnya, aku tak jadi nak tolong sebab dia menengking td..


Persoalannya ::

Apakah perbuatan aku ini betul ?  atau aku macam terlalu cepat emo ?? hahaha

p/s : 
1) cerita ini telah di adaptasi, melawan cakapnya adalah lebih panjang..
2) belajar untuk memperbaiki diri.. =)