Tuesday, March 29, 2011

Rahsia Yang Bukan Rahsia..

Apa itu rahsia ?

rahsia  adalah benda atau perkara yang kita simpan dan tidak ingin diketahui umum. sama ada perkara baik,buruk dan lain-lain.


dan dalam hidup kita semua orang pernah simpan rahsia, tak kira rahsia besar, kecil, perkara baik, perkara buruk.. ia tetap rahsia.. rahsia yang kita pegang dan kita simpan baik-baik.. ^_^


tetapi, apa yang cuba saya sampaika disini adalah sejenis RAHSIA YANG BUKAN RAHSIA.. dan harap-harap pembaca tidak mempunyai jenis rahsia yang sebegini ok ..hehe

RAHSIA YANG BUKAN RAHSIA
adalah sejenis rahsia yang unik, kenapa ia unik ? kerana ia adalah sejenis rahsia yang diketahui oleh semua orang..Ya, walaupun ia diketahui oleh semua orang, tetapi ia tetap dipanggil rahsia.. bagaimana itu ??


begini caranya..huhu..

contoh :

saya ada sekumpulan kawan yang saya beri nama tengku, afifah, ruhasni, farah, zarina (jgn cmburu ok, ini adalah kosmate contoh..kah3)..

dan saya ada sejenis rahsia iaitu sebagai contoh ; suka gigit kuku ketika hendak tido (contoh sahaja)..
dan kemudian, ia menjadi satu rahsia, hingga la tiba-tiba saya mahu kongsikan rahsia ini dengan salah seorang dari mereka iaitu tengku. dan di akhir rahsia ini,
saya  : " ko jgn bgthu spe2 tau..ini rahsia ni, aku cerita kat ko je ni.."
tengku : "ok bro, xde hal punye.. "  haha..

maka rahsia ini bertahan sehinggalah, tengku tiba-tiba hendak sharing2 dengan kawan baiknya iaitu afifah, maka tengku pun bercerita tentag rahsia saya, dan pada akhirnya,
tengku : "fifa, ko jangan cerita pada siapa2 tau pasal benda ini, ini rahsia ini, aku cerita kat ko je ni "
fifah : "ok bro,xdehal pnye"..

dan kemudian fifah pula cuba sharing dengan zarina, dan mengulang perkataan yang sama  " ina, ko jangan cerita pada siapa2 tau pasal benda ini, ini rahsia ini, aku cerita kat ko je ni "

kemudian ina pula cuba sharing dengan farah dan ulang lagi  "farah, ko jangan cerita pada siapa2 tau pasal benda ini, ini rahsia ini, aku cerita kat ko je ni "..haha

kemudian farah pula cuba sharing dengan ruhasni dan ulang lagi  "has, ko jangan cerita pada siapa2 tau pasal benda ini, ini rahsia ini, aku cerita kat ko je ni "

dan terjadi lah akhirnya semua orang sudah pun tahu..dan ia adalah hasil dari perkataan mudah ; "aku bgthu kat ko je ni, jgn bgthu sape2 ".. =)

dan akhirnya, semua orang dah tahu rahsia saya.. maka jenis rahsia ini dinamakan sebagai RAHSIA YANG BUKAN RAHSIA..haha.. agak2 anda ada ke simpan rahsia jenis begini ?

fikir-fikirkan dan selamat ber-RAHSIA..



p/s:
~ sila simpan rahsia sorang2..haha
~ nama-nama kosmate di atas adalah hanya sebagai contoh sahaja. ^_^
~ nasib baik aku xde rahsia jenis gini...haha

13 comments:

  1. haha..ntah pape ;p
    idea cmni pun bleh create jd entry??sungguh mengagumkan

    ReplyDelete
  2. hime : haha.. kasar tu perli.. ni hasil didikan ko jgak ni dlm berblog..haha

    farid : haha.. oh, cmtu ke caranya ?

    ReplyDelete
  3. Waa~~~~~name ak dmarket!!tidakk...kkkk....

    ReplyDelete
  4. haha.. sila letakkan nama anda sey.. ^_^

    ReplyDelete
  5. great post.
    ada satu lagi rahsia yang bukan rahsia. aku slalu jumpa kat facebook. Dunno la korang pernah ada friend cmni ke tak. Post kat wall orang n then kata ini rahsia tau..
    WHAT DA..

    p/s: wei...aku ada rahsia, jgn bgtau orang lain tau..hahaha...

    ReplyDelete
  6. haha.. stakat ni aku xde la jmpa lgi.. tp mmg kalau post kat fb then kata ini rahsia, mmg blh bagi siku la...haha..

    p/s ~ xde hal pnye .. ni kita2 je..haha

    ReplyDelete
  7. hahaha...
    aku rasa kan..ko mmg nak perli kitaorg yg x reti jaga rahsia ko kot..hehe
    sape suh bgtahu...kiki

    ReplyDelete
  8. haha.. ko ni, cubar bersangka baik dengan beta.. =>

    ReplyDelete
  9. weh korang, ni rahsie tau..jgn g tau sape2..ni la rahsie yg kitorg kongsi..nuar de buah hati dah..shh..jgn g tau sape2...hahahahaha -catz_spiderz-

    ReplyDelete
  10. haha.. ko mmg terbaik la fifah.. ceh...

    ReplyDelete
  11. waa~~yeke bos dah ad buah hati..k2 ak x gtaw sape2...

    "fara2 ko nk taw x bos dah ad buah aty~hahahha(gelak2) jgn gtaw sape2 taw!" :P

    ReplyDelete