Saturday, December 17, 2011

teknik pinjam tapi untung .. ini bukan MLM

^_^


ok, disini aku nak kongsikan kat pembaca2 (xde org pn lawat sini..haha), cara-cara untuk buat duit dengan cepat dan senang.. lama dah aku terfikir teori ini, tapi xpernah buat lagi la.. walaubagaimana pun, aku tetap nak ajar..hehe.


ok, untuk perhatian semua, ini bukan la MLM, Jual2 produk, Buka kedai, atau yang lain2.. tapi ini dipanggil 
" teknik pinjam dan untung. " 

Ok, untuk tidak membuang masa, sila lihat gambar di bawah , dan kemudian baru baca huraian dia ok.. selamat mencuba..  =)

Click gambar tuk pembesaran =P




1) pinjam rm 50k dari bank1, amik dan simpan (dh jadi duit kita).. kat sini kita hutang, bila hutang, kita ada masa beberapa tahun untuk bayar, contoh kita amik 1 tahun tuk bayar.
2) selepas 1 tahun, pnjam duit dari bank2 rm 50k then bayar ke bank1.. kat sini hutang di bank1 dah settle, tapi hutang kat bank2 pula, maka amik masa 1 tahun lagi...
3) selepas satu tahun, pinjam dari bank3 rm50k then bayar ke bank2.. kat sini hutang di bank 2 dah settle, tapi hutang kat bank3 pula, maka amik masa satu tahun tuk bayar.
4)pinjam balik rm50 k dari bank1 then bayar ke bank3.. dan kemudian begitu la, pusing-pusing dan pusing.. 


begitu la seterusnya.. so kat situ kita akan dapat duit RM 50k , ..huhu.. tapi untuk lebih praktikal, boleh pinjam dengan kawan2 je..jgn dengan bank,..sbb bank ada bunga.. wohaa..!




ok.. selamat mencuba..


3 comments: